Wednesday, January 18, 2012

hari ini saya malas

  sebenarnya hari-hari saya malas. saya hampir nak ponteng lab hari ni. tapi bila fikir sejenak, ape tujuan saya ke lab, apa tujuan saya belajar? saya dengan ajaibnya jadi rajin dan bersemangat. betol. tak tipu. kuikui

  semua yang kita lakukan sehari-harian macam makan, mandi, gosok gigi, garu-garu badan ke, kentut ke, sebenarnya semua adalah ibadah. cuma kita yang perlu selalu ingat yang semua itu adalah ibadah baru dapat pahala, syafaat dan kebaikan dengan sepenuhnya.

   kalau kita tak sedar semua itu adalah ibadat, kita hanya akan dapat perut kenyang saja. kalau kita sedar yang makan itu adalah suatu ibadat, kita bukan hanya dapat kenyang perut suka hati tapi dapat juga pahala. rugi kan kalau tak dapat pahala free2 camni.

  tujuan kita g lab atau belajar adalah kerana Dia. kita kena betolkan niat kita setiap pagi agar kita tak rugi. rugi sebab tak dapat pahala free. bayangkan kita duduk seharian di lab / kampus / sekolah / tempat kerja jika kita sedar yang kita sedang beribadat kepada Allah, saham2 atau pahala kita berlipat-lipat ganda dengan automatik. kayoooo kayoooooooo ambo kayoo. 


pesanan dari hati yang kecil : Don't forget to pray today, because God didn't forget to wake you up this morning.


No comments:

Post a Comment