Tuesday, January 17, 2012

saya dan sara

  pada hari isnin lepas, saya pergi buat lesen memandu. saya sangat nervous dan mengelak dari bercakap dengan orang. i sat quite far from others. saya taknak konsentrasi saya hilang.

  tapi minah yang comel ni datang tego saya jugak. rupa-rupanya dia dari indonesia. bila da mula bercakap, we cannot stop. we chit chat a bit and my nervousness hilang. tahap konsentrasi pun menurun, i try to gain my concentration back.

  she is a christian but she is far friendly and warm-hearted than me. after the license test, she asks anyone who came accross us. "macam mana kakak, macam mana encik?". suma orang yang dia sapa, jadi baik dengan sara dan juga saya. saya? saya hanya terpaku di situ menunggu keputusan diri sendiri. saya tidak endah sikit pon untuk bertanya pada orang lain.

  pada hari itu, tiada seorang pun yang berjaya. dalam perjalanan ke stesen tren berdekatan, terjumpa mamat cina ni, sara tanya nak pegi mana, mamat tu jawab nak pegi ke stesen tren jugak. sara pun ajak jalan bersama-sama.

   kitorang borak-borak sambil jalan and suprisingly we become very close. ada feeling yang sangat best. sampai mamat tu belanja kopi daripada vendor machine. walaupun kecil, rasa teramat happy.

  aku yang islam ni, yang sepatotnya lagi baik pada orang lain. tapi orang dari agama lain lagi baik. lagi punya personaliti yang hebat. aku sedikit tersentak.

  mulai hari ini mahu jadi orang yang lebih baik. saya harap saya sentiasa di ingatkan, di sentakkan lagi.

saya jatuh hati pada ilustrasi ini

pesanan kecil dari hati yang kecil ini
glorious is Allah, praise be to Allah, there is no God but He, Allah is great.

No comments:

Post a Comment